Een maand live met de website! Terugblik op de lancering, meetbaarheid en cijfers

Even voorstellen, mijn naam is Marjolein Smallenbroek en ik ondersteun de werkplaats op het gebied van marketing en communicatie. Openheid is belangrijk in mijn vak en daarom neem ik jullie graag mee in de ontwikkelingen van de afgelopen maand. In deze blogpost duiken we in de lancering van de website, het belang van meetbaarheid en delen we enkele interessante cijfers. Maar bovenal nodigen we jullie uit om openhartig te reageren en feedback te geven – we zijn enorm benieuwd naar jullie input!

Het meten van interesse: de website als basis

We beginnen bij de website. Deze is ontworpen als uitstekende basis voor wanneer de werkplaats officieel opent. Het belangrijkste doel van de website in haar huidige vorm is het meten van de interesse voor de werkplaats. Op basis van deze interesse kan Egbert dan een keuze maken om de werkplaats daadwerkelijk op te starten of het idee te laten gaan.

Meetbaarheid inregelen

Om de interesse goed te kunnen peilen was onze eerste stap op marketinggebied het zorgvuldig inregelen van de meetbaarheid. We willen goed in kunnen zien waar bezoekers vandaan komen. Niet alleen via welke kanalen, maar ook via welke specifieke posts. Met deze gegevens kunnen we gerichter sturen op de juiste kanalen en kunnen we content creëren die de bezoekers het meest waarderen.

Cijfers sinds de lancering

Alle inspanningen hebben mooie resultaten geleverd voor deze fase. Belangrijk om te vermelden is dat we nog geen betaalde advertenties hebben ingezet; al onze cijfers zijn organisch. Sinds de lancering hebben meer dan 300 unieke bezoekers onze website bezocht, met in totaal ruim 1400 paginaweergaven. Het merendeel van deze bezoekers zijn via socialmedia-berichten binnengekomen. LinkedIn bleek de grootste bron te zijn, waar 30% van de nieuwe bezoekers vandaan kwam.

Op de afbeelding hieronder kun je goed terugzien waar de pieken in de bezoekersaantallen vandaan komen. De eerste piek is van de lancering van de website, de twee piek is van een post door Egbert met uitleg over het Early Adopter programma en de derde piek is van de vorige blogpost.

Het aantal bezoekers op de website de afgelopen maand.

Aantal conversies: 22 Inschrijvingen and counting!

Uiteindelijk draait het allemaal om conversies; inschrijvingen voor de werkplaats. We kunnen dan ook blij melden dat de werkplaats al 22 inschrijvingen heeft ontvangen. Dit is niet alleen boven verwachting veel, maar het is ook een solide bevestiging dat Egbert binnenkort op zoek kan gaan naar een pand om daadwerkelijk van start te gaan. De komende tijd zien we met veel enthousiasme tegemoet.

Laat van je horen

Vonden jullie het leuk om deze inzichten te lezen? Of heb je suggesties, vragen of opmerkingen? Laat het ons weten. Open communicatie vinden we belangrijk. We kijken uit naar jullie interessante feedback en zetten samen de volgende stappen op weg naar succes!

Facebook
WhatsApp
LinkedIn